mavo - havO - Atheneum - gymnasium
Hierbij ontvangt u de eerste nieuwsbrief van het Panora Lyceum. Wij verheugen ons erop om u de komende maanden kennis te laten maken met onze nieuwe school. Via onze nieuwsbrieven, website en sociale media stellen wij ons graag voor. We laten zien wie wij zijn en wat onze school te bieden heeft. Zo kunt u samen met uw zoon of dochter een bewuste schoolkeuze maken.

In deze nieuwsbrief
In deze nieuwsbrief laten we u kennismaken met het onderwijsconcept van het Panora Lyceum. Ook stellen de rector, de afdelingsleider brugperiode en de POVO-coördinator zich voor. We geven alvast inzicht in welke groepen de brugklasleerlingen kunnen instromen en waar uw zoon of dochter naar school zal gaan als u kiest voor het Panora Lyceum. Tot slot vertellen we kort over de studiereis die de Panorianen hebben gemaakt naar Schotland.

Leren kennen
Naast dat we onszelf voorstellen, willen wij de komende maanden graag contact met u  maken en u leren kennen. Wij nodigen u met uw zoon of dochter van harte uit tijdens de informatiemarkt What’s Next in november. Ook organiseren wij een Open Huis op 1 februari 2020. Noteer die datum alvast in de agenda!
Het Panora Lyceum is een school waar iedereen welkom is en zichzelf kan zijn. Bij ons begint leren met echt contact: we zien elkaar. Vanuit die grondhouding werken en leren we samen. We zijn een school waar leerlingen fouten durven te maken, waar ze samen met leeftijdsgenoten leren hun grenzen te verleggen, zodat ze het beste uit zichzelf halen. Persoonlijke aandacht en steun van en voor elkaar speelt daarbij een grote rol.

Paddy Harbers
Rector

Ik ben Paddy Harbers, 50 jaar, geboren en opgegroeid in Doetinchem. Ik heb ooit voor het onderwijs gekozen omdat ik betekenisvol wil zijn voor leerlingen. Nieuwe dingen ontdekken, leerlingen grenzen laten verleggen en successen laten ervaren vind ik erg belangrijk. Het is mooi als leerlingen in beweging komen en gemotiveerd raken door ons onderwijs!

De locatie is bekend! Holterweg 121 in Doetinchem wordt volgend schooljaar dé plek voor de brugklassen (leerjaar 1 en 2) van het Panora Lyceum. Dat is waar nu de onderbouw van het Ludger College zit. Op termijn komt de bovenbouw van het Panora Lyceum in het gebouw van het Ulenhofcollege. Dit is aan de orde in augustus 2022: dan pas gaat de eerste lichting leerlingen van de nieuwe scholen naar de bovenbouw.

Carla van Eldik
POVO-coördinator

Mijn naam is Carla van Eldik en sinds dit jaar ben ik coördinator Primair Onderwijs voor het Panora Lyceum. Ik ben er trots op om ambassadeur voor deze school te mogen zijn. Een school waarvan het profiel mij op het lijf geschreven is.

Het Panora Lyceum is een plek voor…?

Alle leerlingen met een mavo-, havo- of vwo-advies, die nieuwsgierig zijn en grenzen willen verleggen zijn welkom op het Panora Lyceum. Voor alle leerlingen die graag tweetalig onderwijs willen volgen is het Panora Lyceum ook dé plek, dat kan namelijk op alle afdelingen.

Het kan heel fijn zijn om de definitieve keuze voor de afdeling nog even uit te stellen. Dakpanklassen bieden deze mogelijkheid, bovendien krijgen leerlingen zo de kans zich te ontwikkelen. Na twee jaar zullen de leerlingen kiezen welke afdeling het meest bij hen past. Er zijn havo/mavobrugklassen en atheneum/havo-brugklassen. Daarnaast zijn er ook klassen voor leerlingen met een mavoadvies en leerlingen die het gymnasium willen volgen.

Begin oktober is de pioniersgroep, onderwijsontwikkelaars van het Panora Lyceum, voor een studiereis naar Schotland geweest. De reden om naar Schotland af te reizen was de jarenlange ervaring in het Schotse schoolsysteem op het gebied van maatschappelijke betrokkenheid.

Wij nemen vanuit Schotland een aantal zaken mee die ook zichtbaar zullen worden op het Panora Lyceum:
  • First aid for mental healt-wand
  • Leerlingmateriaal door de school heen
  • In de school is zichtbaar waar leerlingen mee bezig zijn, ook leeropbrengsten zijn zichtbaar
  • Laten zien waar we voor staan
  • Trotse leerlingen

Meer weten over de studreis, lees hier het verslag

Berthe Lies Dijkstra
Afdelingsleider brugperiode

Mijn naam is Berthe Lies Dijkstra, afdelingsleider brugperiode van het Panora Lyceum. Ik vind het heerlijk om samen met leerlingen te ontdekken. Wie ben je, wie ben je voor de ander maar vooral samen ontdekken wat ze nodig hebben om het schooljaar en later in hun schoolcarrière om het diploma te behalen.

Nieuw, maar vertrouwd!

Onze vernieuwde website staat live. Een plek waar u alles te weten komt over het Panora Lyceum. Nieuw, maar ook vertrouwd. De ervaren docenten van het Ulenhofcollege, Ludger College en Rietveld Lyceum nemen namelijk al het goede van deze huidige drie scholen mee! Kijk maar eens op de website

What's Next

Natuurlijk presenteren wij ons ook tijdens de What's Next scholenmanifestatie. Deze scholenpresentaties vinden plaats op 11 en 12 november in de DRU Cultuurfabriek in Ulft en op 18 en 19 november in het Graafschap College, locatie Sportweg in Doetinchem. Op de eigen basisschool krijgt uw zoon of dochter te horen op welke datum en locatie jullie samen van harte welkom zijn. Via de website www.opnaarhetvo.nl kunt u zich hiervoor aanmelden. Ook is op deze site uitgebreide informatie te vinden over de verschillende afdelingen in het voortgezet onderwijs en de richtingen die daar gevolgd kunnen worden.

We hopen dat deze eerste nieuwsbrief al een goede bijdrage levert aan de kennismaking met het Panora Lyceum. Meer nieuwsbrieven zullen in de komende maanden volgen en voor actuele informatie kunt u terecht op onze website.

We zien en spreken elkaar snel!

11 & 12 november 2019
What's Next - voorlichting - Cultuurfabriek DRU
18 & 19 november 2019
What's Next - voorlichting - Doetinchem
1 februari 2020
Open Huis - 10.00-15.00 uur - Holterweg 121 - Doetinchem

Panora Lyceum
Holterweg 121
7001 EK Doetinchem
Volg ons op

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum.
© 2019, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.