Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief.
Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium

In deze nieuwsbrief

Hierbij ontvangt u alweer de tweede nieuwsbrief van het Panora Lyceum. In deze nieuwsbrief laten wij u kennismaken met drie Panorianen. Zij vertellen u over de leerlingondersteuning, het gymnasium en wereldburgerschap op het Panora Lyceum. Ook blikken we terug op een zeer druk bezocht What’s Next en nodigen we u van harte uit voor onze Open Dag.
De wereld beweegt – Er verandert veel en snel. De veranderingen hebben veel invloed op ons leven. Op veel gebieden moeten wij onszelf opnieuw uitvinden en dat vraagt om loslaten en een open blik.

Vroeger leerde je op school hoe je iets moest opzoeken in de Bosatlas en hoe je een kaart moest lezen. Tegenwoordig hebben we Google Maps. In een samenleving waar technologie en globalisering zo’n grote rol spelen, hebben we nieuwe vaardigheden nodig. Dit vraagt om anders georganiseerd en eigentijds onderwijs.

De afgelopen jaren is er hard gewerkt om vanuit de kracht van het huidige onderwijs een nieuw onderwijsconcept te ontwikkelen. Hierin staat de ontwikkeling van de leerling centraal. Dit jaar gaan de deuren open van het Panora Lyceum, een school met een open blik naar de wereld!

Ik hoop jullie te mogen ontmoeten in 2020!

Paddy Harbers, rector
Panora Lyceum op What’s Next: een mooie ervaring

Tijdens de voorlichtingsavonden van What’s Next in de DRU Cultuurfabriek in Ulft en op het Graafschap College in Doetinchem presenteerden we ons aan leerlingen van groep 8, ouders, leerkrachten en andere geïnteresseerden. Er was veel belangstelling en de reacties waren enthousiast.

Saskia Peters,
pionier leerlingondersteuning

Voor iedereen is het een avontuur hoe het hoofdstuk na groep 8 eruit gaat zien. Een avontuur waarbij je niet weet wie je gaat ontmoeten en welke bekende en onbekende dingen je allemaal gaat doen, daar hou ik zelf ook van! En dat lukt beter als je dat samen doet.

Op weg naar sociaal, onderzoekend, duurzaam en persoonlijk onderwijs!

Op 1 februari 2020 is de Open Dag van het Panora Lyceum, een dag waar wij enorm naar uitkijken. We bieden jullie dan de mogelijkheid om kennis te maken met ons gebouw aan Holterweg 121. We maken er een echte Panoradag van: sfeervol, warm, en vooral ook lekker actief. Zodra je bij ons binnenkomt, nemen we je mee op reis!

Birgitte van Buuren-Jolij,
pionier gymnasium

Op het voorgezet onderwijs kwam ik in aanraking met de klassieke talen Latijn en Grieks. Het was meteen raak. Op mijn vijftiende wist ik het zeker: ik wilde net zoals mijn eigen enthousiaste docenten deze prachtige oude talen laten voortleven en aan jonge mensen uitleggen.

Petra Spaan,
pionier wereldburgerschap

Hallo, ola, bonjour, hello, hola, ik ben Petra Spaan. Ik vind het een heel mooi uitgangspunt dat al onze leerlingen straks voorbereid worden op de grote wereld dichtbij en ver weg. Onze wereld staat immers voor grote vraagstukken en we hebben allemaal de taak om daar kennis over te verzamelen en op een goede manier mee om (te leren) gaan. Een mooie uitdaging vind ik dat!

Blijf ons volgen

Het Panora Lyceum is volop in ontwikkeling. We willen u graag op de hoogte houden over onze ontwikkelingen. Daarom plaatsen we, naast de informatie op onze website, regelmatig berichten op onze social media. Volg ons daarom op Facebook, Instagram en/of LinkedIn.

1 februari 2020
Open dag, 10.00 - 15.00 uur
 februari / maart 2020
Aanmeldperiode via de basisschool
juni 2020
Kennismaking brugklassers
2, 3 en 4 september 2020
Introductiedagen brugklas

Panora Lyceum
Holterweg 121
7001 EK Doetinchem
Volg ons op

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum.
© 2019, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.