De derde Houtkampnieuwsbrief

Hartelijk welkom bij deze derde nieuwsbrief van het Houtkamp College. U ontvangt informatie over de volgende onderwerpen:

1. Extra informatieavonden: op 13 en 17 februari kunt u nog een keer in alle rust het brugklasgebouw aan de Ruimzichtlaan bezoeken en uw vragen over ons onderwijs stellen. Ook kunt u een presentatie bijwonen waarin we u vertellen wat ons onderwijsconcept inhoudt.
  2. Het onderwijsconcept: de redenen waarom wij op het Houtkamp College gaan werken met een vernieuwend onderwijsconcept worden in deze nieuwsbrief toegelicht door Louise Beernink, de rector van het Houtkamp College.
  3. We blikken terug op de open dag van 25 januari
  4. We geven antwoord op de meest gestelde vragen tijdens deze open dag. Bijvoorbeeld hoe zit het met de gymzalen of hoeveel leerlingen bij elkaar in een klas zitten.
  5. U leest hoe de onderwijstijd verdeeld is over leergebieden, vakken, projecten en maatwerktijd.
  6. Tenslotte vertellen we u hoe de aanmeldingsprocedure verloopt.

Wie weet tot ziens op 13 of 17 februari. In ieder geval wensen we u veel leesplezier met deze nieuwsbrief.
Extra informatieavonden 13 en 17 februari

Op de open dag ontvingen we meer dan 3000 bezoekers. Ontzettend fijn dat zovelen van u nieuwsgierig zijn naar het Houtkamp College! Van sommige ouders hoorden we dat het door de drukte lastig was om een goed beeld te krijgen van het gebouw en dat zij het jammer vonden de inhoudelijke presentatie over het onderwijs op het Houtkamp College te hebben gemist. Geen nood. Wij bieden u nogmaals de mogelijkheid om de school te bezoeken, maar dan in alle rust. Op donderdag 13 februari en maandag 17 februari organiseren wij twee extra informatieavonden.

Vernieuwend onderwijs op het Houtkamp College

Beste ouders/verzorgers,

Komend schooljaar starten we met het eerste schooljaar op het Houtkamp College. Misschien hoort uw zoon of dochter wel bij onze eerste lichting leerlingen!

Op het Houtkamp College gaan we werken met een vernieuwend onderwijsconcept, waarbij maatwerk, vakoverstijgend samenwerken en actief werken aan levensechte opdrachten centraal staan. Ik leg u graag uit waarom wij kiezen voor deze vorm van onderwijs.

Op zaterdag 25 januari openden wij de deuren van onze toekomstige school. Wat was het druk!

Werken aan leerdoelen
De leerlingen konden twee verschillende routes door de school volgen. Net zoals ze straks op het Houtkamp College hun eigen leerroute kunnen volgen. Via de routes kwamen ze langs alle leergebieden, vaklokalen en workshops. Bij elk leergebied werd aan leerdoelen ‘gewerkt’. En behaalde doelen konden worden afgevinkt. Overal viel wat te leren en konden leerlingen ervaren hoe het werken met leerdoelen gaat. De leergebieden hadden ieder een eigen vleugel in het gebouw om duidelijk te maken dat de verschillende vakken binnen een leergebied met elkaar samenwerken.

Leren ondernemen
Het ondernemende karakter van het Houtkamp College werd zichtbaar door verschillende workshops. Enkele Doetinchemse ondernemers gaven workshops over bijvoorbeeld maatschappelijke verbinding, het belang van je eigen route uitstippelen, hoe je een gezond broodje maakt en over programmeren.

Veelgestelde vragen over het schoolgebouw en de leslokalen

Op onze open dag kregen we veel positieve reacties op ons nieuwe gebouw aan de Ruimzichtlaan. Leerlingen en hun ouders vonden het een mooi schoolgebouw: vrolijk en licht, met lekker veel ramen en een ruime en gezellige aula. Maar we kregen ook verschillende vragen over het gebouw en de leslokalen. Een veelgehoorde vraag was bijvoorbeeld: 'Krijgen ze met negentig leerlingen tegelijk les?' Wij geven graag een antwoord op deze vraag en op alle andere vragen die vaak gesteld zijn.

Veelgestelde vragen

Verdeling van onderwijstijd op het Houtkamp College

Op het Houtkamp College worden lessen gegeven in leergebieden, er zijn vaklessen, er wordt tijd ingeruimd voor projecten en er is maatwerktijd. Hieronder maken we duidelijk hoe de onderwijstijd op het Houtkamp College is verdeeld.

Aanmelden bij het Houtkamp College

U wilt uw kind aanmelden bij het Houtkamp College. Leuk! Hieronder leest u hoe de aanmeldingsprocedure verloopt.

Blijf op de hoogte van onze ontwikkelingen

Het Houtkamp College is volop in ontwikkeling. We willen u graag zo goed mogelijk op de hoogte houden over onze ontwikkelingen. Daarom plaatsen we, naast de informatie op onze website, geregeld berichten op onze social media. Volg ons daarom op Facebook, Instagram en/of LinkedIn.
Houtkamp nieuwsbrief

Dit was onze derde nieuwsbrief. Wij hopen dat u aan de hand van een steeds duidelijker wordend beeld van het Houtkamp College een weloverwogen keuze kunt maken voor een middelbare school die past bij uw zoon of dochter. De volgende Houtkampnieuwsbrieven kunt u verwachten in de maanden juni en juli.

Graag tot een volgende keer!

Houtkamp College
Ruimzichtlaan 155
7001 KD Doetinchem

Stuur een e-mail

Volg het
Houtkamp College:

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Houtkamp College.
Het opgegeven e-mailadres is:

Afmelden | Gegevens wijzigen
© 2020, Houtkamp College. Alle rechten voorbehouden.