Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief.
Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
In deze nieuwsbrief

Hierbij ontvangt u alweer de derde nieuwsbrief van het Panora Lyceum. In deze nieuwsbrief laten wij u kennismaken met drie Panorianen. Zij vertellen u over het versterkt mentoraat, onderwijs in thema's en het PUUR-programma op het Panora Lyceum. Ook blikken we terug op een zeer druk bezocht Open Dag, vertellen we kort over onderwijs in thema’s en beschrijven we hoe u uw zoon of dochter kunt aanmelden voor het Panora Lyceum.
Een belangrijk moment!

Zaterdag 1 februari stond ik bij de ingang. Vanaf 10.00 uur kwamen toekomstige brugklassers met ouders/verzorgers onze school binnen. Het voelde als een belangrijk moment: De eerste Open Dag van het Panora Lyceum! Voor het eerst gingen de deuren van het Panora Lyceum open. Voor het eerst in ons ruime en mooie gebouw! Voor het eerst konden wij de wereld laten zien hoe wij samen ons onderwijs en onze begeleiding vorm gaan geven. Voor het eerst ontmoetten wij elkaar ook echt op het Panora Lyceum. We bouwen al enkele jaren aan het Panora Lyceum en het voelde als een “oplevering”.

Het was een gezellige Open Dag. De sfeer was goed en er was veel aandacht voor de onderwijsinhoud, de begeleiding en de vragen van de toekomstige leerlingen. Voor de leerlingen van groep 8 breekt nu een spannende tijd aan. Zij moeten kiezen voor een nieuwe school. Zij sluiten een belangrijke periode af en bereiden zich voor op een nieuwe stap in hun leven.

Ik wens de leerlingen en hun ouders/verzorgers veel succes met het maken van een goede keuze.

Paddy Harbers, rector
De allereerste Open Dag van het Panora Lyceum was een groot succes. Ruim 2500 bezoekers kwamen op zaterdag 1 februari langs om onze school te leren kennen en sfeer te proeven in het gebouw aan Holterweg 121. We presenteerden vol trots en enthousiasme het onderwijs zoals we dat voor ogen hebben: sociaal, onderzoekend, duurzaam en persoonlijk. De reacties waren erg positief.

Jeanet Mosselman,
pionier versterkt mentoraat

Toen ik zelf op de middelbare school zat, had ik ooit een mentor die aan mij merkte dat het niet goed met me ging. Ik was een verlegen meisje, dus zelf zei ik niet veel en ook mijn ouders wisten niet dat het verstandig was om contact op te nemen met school. Maar deze mentor nam zelf de moeite om mijn ouders te bellen en het gesprek met mij aan te gaan. Het resultaat was dat ik de hulp kreeg die ik nodig had en dat ik toch overging.

Marijn Parmentier,
pionier PUUR-programma

Op het Panora Lyceum werk ik mee aan het PUUR-programma. Daar kan je, als je er zin in hebt, vloggen en schrijven voor de schoolkrant, modules fotografie volgen, denklessen meemaken, aan eigen projecten werken en nog veel meer. Samen iets nieuws maken en je talenten ontdekken. Wie weet denk jij als leerling straks: ‘Ik heb het, ik word… gamedesigner, muzikant, veldbioloog, robotexpert of…

Onderwijs in thema’s

Tijdens onze Open Dag kon u het onderwijsconcept van het Panora Lyceum ervaren en ontdekken in de ‘thematoren’. Wij kunnen ons voorstellen dat u nog eens wilt terugkijken welke thema’s er in de brugklas worden aangeboden en hoe de verschillende vakken samenkomen binnen de ontwikkelde opdrachten. Om deze reden kunt u de posters zoals u deze ook tijdens de Open Dag bent tegengekomen nog eens rustig bekijken in deze nieuwsbrief.

Hanneke Kolkman,
pionier onderwijs in thema’s

Mijn naam is Hanneke Kolkman en ik ben straks vakexpert Engels op het Panora Lyceum. Van oorsprong ben ik basisschool juf, maar na wat jaartjes voor de klas en wat gereisd te hebben, heb ik de overstap naar Engels in het voortgezet onderwijs gemaakt. Toch mis ik de basisschool soms, vooral omdat ik daar allerlei vakken mocht geven en die verschillende lessen zo mocht afstemmen dat alles bij elkaar paste. Ik merkte dat wanneer dat goed lukte, er veel meer en betekenisvoller geleerd werd.

Animatie

Heeft u onze video al bekeken? We nemen u graag mee in waar het Panora Lyceum voor staat! U vindt de video hieronder.

Wilt u uw zoon of dochter aanmelden voor het Panora Lyceum, dat kan!

In de meeste gevallen verloopt de inschrijving via de basisschool. U geeft aan de basisschool door dat u uw zoon of dochter wilt aanmelden voor het Panora Lyceum. De basisschool zorgt er vervolgens voor dat het door u ingevulde inschrijfformulier en het onderwijskundige rapport, opgesteld door de basisschool, naar ons verstuurd wordt. Woont u buiten de regio, neem dan voor aanmelding van uw zoon of dochter contact op met onze PoVo-coördinator Carla van Eldik. Zij helpt u graag verder!

In onderstaande schema kunt u zien wat het gegeven basisschooladvies betekent voor de afdeling waarop uw kind geplaatst wordt. Hierbij is het basisschooladvies leidend.

* We kijken onder andere naar de score op taal om te bepalen of je geplaatst kan worden in een tweetalige klas.

Wij willen ervoor zorgen dat uw zoon of dochter goed kan starten op het Panora Lyceum, daarom nemen wij ook persoonlijk contact op met de leerkracht van uw kind. Wanneer uw kind een specifieke ondersteuningsbehoefte heeft, zullen we u en uw kind daarnaast voor een aanvullend gesprek uitnodigen.
Leerlingengids

Tijdens de Open Dag hebben wij de leerlingengids uitgedeeld. Via onderstaande knop opent u de digitale versie van onze leerlingengids.

Bekijk de leerlingengids
Blijf ons volgen

Het Panora Lyceum is volop in ontwikkeling. We willen u graag op de hoogte houden over onze ontwikkelingen. Daarom plaatsen we, naast de informatie op onze website, regelmatig berichten op onze social media. Volg ons daarom op Facebook, Instagram en/of LinkedIn.
februari / maart 2020
Aanmeldperiode via basisschool
19 mei 2020
Informatieavond gymnasium
23 juni 2020
Kennismaking brugklassers (en ouders/verzorgers)
2, 3 en 4 september 2020
Introductiedagen brugklas

Panora Lyceum
Holterweg 121
7001 EK Doetinchem
Volg ons op

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum.
© 2020, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.