Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief.
Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
Het aftellen is begonnen!

Na jaren van intensieve voorbereiding gaat het volgende week gebeuren! Op woensdag 2 september om 9.00 uur starten de eerstejaars leerlingen en onze medewerkers op het nieuwe Panora Lyceum. We schrijven onderwijsgeschiedenis in Doetinchem! Volgende week is Doetinchem twee nieuwe eigentijdse scholen rijker waaronder het Panora Lyceum.

De afgelopen jaren is door docenten en ondersteuners hard gewerkt aan het ontwikkelen van een vakoverstijgend onderwijsprogramma, gebaseerd op thema’s. Daarnaast is er onder andere veel energie gestoken in het ontwikkelen van tweetalig onderwijs op alle afdelingen, het ontwikkelen van wereldburgerschap, het realiseren van een programma voor meer- en hoogbegaafde leerlingen en een goede ondersteuning en begeleiding voor onze leerlingen.

Het Panora Lyceum biedt wereldwijs onderwijs. Onze leerlingen leren verder te kijken dan hun neus lang is. Met een open blik naar de wereld en samen met anderen ontwikkelen leerlingen zich tot wereldwijze burgers: jonge mensen die midden in de samenleving staan en weten wat er in hun omgeving speelt, ver weg en heel dichtbij.

Leren op Panora betekent grenzen verleggen. Leerlingen leren door te onderzoeken, door zichzelf en anderen uit te dagen en door fouten te maken. Leren van fouten is een essentieel onderdeel van ons leerproces. Wij leren leerlingen zich bewust te zijn van zichzelf en van hun invloed op de omgeving. Door ontmoetingen met anderen krijgen onze leerlingen oog voor die wereld.

Voor de zomervakantie hebben wij een eerste kennismaking georganiseerd met en voor medewerkers en leerlingen. Woensdag aanstaande starten wij met een introductieprogramma, om elkaar nog beter te leren kennen. We gaan het samen doen!
We zijn klaar om te beginnen en hebben er ongelooflijk veel zin in! Nog een paar dagen wachten….

Ik hoop jullie snel te ontmoeten op het Panora Lyceum!

Paddy Harbers, rector
Van Ludger College naar Panora Lyceum

Zoals u inmiddels weet wordt het huidige brugklasgebouw van het Ludger College na de zomervakantie de onderbouw van het Panora Lyceum. Ondanks het feit dat het al een schitterend schoolgebouw is, hebben we in de vakantie het gebouw aangepast aan de wensen en het onderwijsconcept van het Panora Lyceum.

Panora Preview

Woensdag 30 september heeft u de gelegenheid om kennis te maken met het Panora Lyceum.

Woont u in de buurt, heeft u familie of bekenden op het Panora Lyceum of bent u gewoon nieuwsgierig? U bent welkom! De deur staat tussen 15.00 uur – 18.00 uur voor u open! In verband met de Corona-maatregelen kunt u zich via onderstaande link aanmelden voor een tijdvak.

Aanmelden voor preview
Pitstop

Op een centrale plek in de school vind je de Pitstop. Daar kunnen leerlingen terecht met alle vragen over praktische zaken. Onze medewerkers beantwoorden ze graag. Of ze nu gaan over roosterwijzigingen, inlogcodes of kluisjes, meestal weten ze het antwoord. En voor persoonlijke vragen verwijzen ze de leerlingen door naar de juiste persoon.

Onze medewerkers stellen zich graag voor:

Jennifer Kamphuis
medewerker pitstop

Ik ben Jennifer Kamphuis en ik mag aankomend jaar beginnen als medewerker van de pitstop. Je zult me vooral zien als receptioniste op het Panora Lyceum. Mogen starten op een nieuwe school is een unieke kans voor mij en we gaan er samen een fantastische eerste jaar van maken!

Sociaal, onderzoekend, duurzaam en persoonlijk zijn voor het Panora Lyceum erg belangrijk en samen kom je verder dan dat je misschien ooit had verwacht en daar wil ik graag bij helpen. Heb je vragen, wil je even een praatje maken, heb je even hulp nodig, dan ben je aan de juiste adres bij mij! Ik kijk ernaar uit om alle brugklassers te ontmoeten.

Ik heb er zin in en tot 2 september!
Kim Radstake
medewerker pitstop

Ik ben vanaf dit schooljaar medewerker van de pitstop. Bij binnenkomst zal je mijn werkplek/ gezicht waarschijnlijk als eerste zien. Althans op de vrijdag, want dan ben ik op school te vinden. Ik heb super veel zin om op deze mooie nieuwe school te starten en jullie te ontmoeten. Tot 4 september!
Animatie Panora Lyceum

2 t/m 4 september 2020
Introductiedagen brugklas
30 september 2020
Preview Panora Lyceum
1 oktober 2020
Officiële opening voor genodigden

9 en 10 november 2020
What's Next, DRU Cultuurfabriek
16 en 17 november 2020
What's Next, Doetinchem
23 januari 2021
Open dag
Blijf ons volgen!

Het Panora Lyceum is volop in ontwikkeling. We willen u graag op de hoogte houden over onze ontwikkelingen. Daarom plaatsen we, naast de informatie op onze website, regelmatig berichten op onze social media. Volg ons daarom op Facebook, Instagram en/of LinkedIn

Panora Lyceum
Holterweg 121
7001 EK Doetinchem
Volg ons op

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum.
© 2020, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.