Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief. |
Mavo - Havo - Atheneum - Gymnasium
|
We gaan LOS! |
|
De eerste periode is bijna voorbij! Enthousiast is er gewerkt aan het thema Aanpassen en de finaleweek is in volle gang. Onze leerlingen maken presentaties over wat ze geleerd hebben de afgelopen weken en reflecteren hierop. Verschillende leerlingen zullen hun presentatie ook op hun oude basisschool tonen. Tijdens de finaleweek worden ook de zogenaamde LOS-gesprekken georganiseerd. Dit is een “live” gesprek tussen Leerling, Ouders en School (LOS). Leerlingen bereiden deze gesprekken samen met hun mentor voor. Op deze manier kunnen leerlingen verantwoordelijkheid leren nemen voor hun leerproces. De leerling, ouders/verzorgers en de mentor bespreken hoe het gaat, maken afspraken en samen zoeken ze naar (nieuwe) inzichten die het beste zijn voor de ontwikkeling van het kind. We weten vanuit onderzoek en de praktijk dat kinderen zich beter ontwikkelen als school en ouders/verzorgers goed samenwerken. Het is niet de gemakkelijkste tijd om te starten met en op een nieuwe school. Iedere leerling verdient de beste samenwerking tussen ouders en school! In deze Corona-tijd roeien we met de aanwezige riemen. Dit betekent dat fysiek contact beperkt is en dat we bijeenkomsten met ouders/verzorgers meestal op digitale wijze vormgeven. Voor de LOS-gesprekken wordt een hybride vorm gekozen. Voordat het tweede thema Ontdekken start, organiseren we de eerste Wereldweek. Van 9 tot 13 november werken onze leerlingen aan het project From Trash to Treasure. Geheel in de stijl van ons onderwijs hanteren wij ook gedurende deze week onze leercyclus en sluiten we deze week af met het organiseren van een tentoonstelling, nog een finale dus! Er is en wordt ongelooflijk hard gewerkt. Het is prachtig om te zien dat ons onderwijs in thema’s en onze leercyclus werkt. Leren krijgt meer betekenis. Door de leerdoelen van de verschillende vakken aan elkaar te verbinden zijn de verbanden duidelijker en begrijpen de leerlingen beter wat ze leren. Deze manier van werken sluit beter aan op het basisonderwijs en het puberbrein. Ik geniet enorm van het enthousiasme en de inzet van onze leerlingen en medewerkers. Ik wens jullie een goede tijd toe! Paddy Harbers, rector |
|
Samen zijn we het Panora Lyceum! |
|
Op het Panora Lyceum vinden we het belangrijk dat we het samen doen. De school is van ons allemaal. We betrekken dan ook graag de ouders/verzorgers van onze leerlingen hierbij. Op 30 november organiseren we onze eerste klankbordsessie. Tijdens deze klankbordsessie kijken we terug op de eerste 10 weken onderwijs waarin we onze eerste volledige leercyclus doorlopen hebben. We zijn benieuwd naar de ervaringen en ontdekken graag hoe we ons onderwijs en de organisatie nog beter kunnen maken. |
|
|
|
|
De medezeggenschapsraad |
|
De medezeggenschapsraad (MR) is de ideale raad om vanuit verschillende perspectieven tegelijkertijd naar ons onderwijs en de organisatie te kijken en hierover in gesprek te gaan. Zowel de schoolleiding als medewerkers als ouders en leerlingen zitten tegelijk aan tafel. Zo zijn alle belanghebbenden vertegenwoordigd. De MR van het Panora Lyceum bestaat uit de volgende vertegenwoordigers:
- Jill Mulder, Leerling 1C
- Derk Bezema, Leerling 1K
- Angela Middelveld, Ouder
- Larissa Lurvink, Vakexpert Duits
- Jennifer Kamphuis, Pitstopmedewerker
- Purdey Jansen, Vakexpert Nederlands
Hieronder stellen de leden van de MR van het Panora Lyceum zich aan u voor. |
|
|
|
Het Panora Lyceum “ruimt op” tijdens de eerste Wereldweek |
|
Van 9 tot 13 november werken de leerlingen van het Panora Lyceum aan het project From Trash to Treasure. We kijken deze week welke weg ons afval aflegt en welke mogelijkheden er zijn om afval opnieuw te gebruiken. |
|
|
|
|
|
|
|
Op het Panora Lyceum wordt hard gewerkt aan het ontwikkelen en opstarten van ons PUUR-programma. PUUR is erop gericht om iedere leerling de mogelijkheid te bieden ergens in uit te blinken of zich te ontwikkelen op gebieden die minder in de lessen aan de orde komen. Een speciaal onderdeel van het PUUR-programma is het programma voor meer- en hoogbegaafde kinderen. Speciaal voor deze groep leerlingen en hun ouders organiseerden we een ouderavond op 28 oktober over denklessen voor begaafde leerlingen. |
|
|
|
|
Agenda |
|
17-11-2020 Kennismakingsbijeenkomstvoor basisscholen |
23-11-2020 Lesvrije dag leerlingen en medewerkers |
24-11-2020 Studiedag medewerkers Panora Lyceum Lesvrije dag leerlingen |
30-11-2020 Klankbordsessie ouders |
|
|
|
|
Contactgegevens
|
|
U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum. Het opgegeven e-mailadres is: Afmelden | Gegevens wijzigen |
© 2020, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden. |
|
|