Zaterdag 30 januari was het zover: het Houtkamp College organiseerde zijn eerste online Open Dag. Een spannende gebeurtenis voor alle medewerkers van de school, want de opzet was totaal anders dan iedereen gewend was. Samen met filmstudio Smash maakten we filmopnamen van verschillende onderwijsinhoudelijke onderwerpen, het bedrijf Mood Concepts hielp ons met het inrichten van een online omgeving en de uitzending vond plaats vanuit de studio van Media Cows.

Natuurlijk ging niet alles goed, dat is het risico van een live-uitzending. Soms was er geen geluid of waren de leerlingen niet in beeld. Blijkbaar vergaf u dat ons, want de positieve reacties waren overweldigend en hartverwarmend. Graag willen we u hier hartelijk voor bedanken. Hieronder ziet enkele voorbeelden van reacties die u in onze chatbox plaatste.
  • Bedankt voor de heldere uitleg
  • Sterke uitzending!!! (vader van Mees)
  • Heel duidelijk en goed verhaal
  • Super leuke open dag
  • Wat ons betreft is het binnen de mogelijkheden fantastisch opgezet
Veel vragen

Naast uw complimenten stuurde u ons ook vragen. Héél véél vragen. Tijdens de ochtenduitzending ontvingen we 294 vragen in onze Q&A-box en ’s middags stelde u 303 vragen. U begrijpt dat we onmogelijk op al deze vragen direct een antwoord konden geven. Daarom ontvangt u in deze nieuwsbrief een overzicht van de vragen die tijdens de uitzending het meest zijn gesteld met natuurlijk de bijbehorende antwoorden.

Bekijk hier de meest gestelde vragen
De Plaza

Zoals u hebt gezien, kon u tijdens het voorprogramma van onze Open Dag veel informatie over het Houtkamp College vinden op onze plaza. Bij iedere workshopomschrijving was bijvoorbeeld een filmpje geplaatst waar in het kort werd uitgelegd wat maatwerktijd, het werken met leerdoelen, het Technasium of Bèta Challenge op onze school inhouden. Mocht u deze informatie nog eens willen bekijken, dan kan dat. De plaza blijft open tot 1 maart 2021. U kunt hiervoor de toegangslink gebruiken die u hebt ontvangen voor de Open Dag.

Open Dag gemist? Bezoek onze online Open Avond op 10 februari

Voor degenen die onze Open Dag hebben gemist, organiseren we op woensdagavond 10 februari van 19.30 tot 20.30 uur een online Open Avond. U kunt zich hieronder aanmelden. Natuurlijk bent u ook van harte welkom als u de online Open Dag wel bezocht hebt, maar graag nog een keer ons verhaal wilt horen. Na aanmelding ontvangt u per mail een toegangslink in Teams die u leidt naar onze Open Avond.

Aanmelden voor de Open Avond
Fotowedstrijd

Aan de hand van heel veel ingezonden foto’s kregen wij een idee hoe uw kinderen onze Open Dag thuis beleefden. Wat bijzonder. Een middelbare school kiezen is altijd een spannende gebeurtenis en de coronatijd maakt het nog een graadje erger. Prachtig om te zien hoe aandachtig de kinderen voor het scherm zitten. Soms alleen, soms met de hele familie. Dat is maatwerk.

De winnende foto tijdens de ochtenduitzending was die van Mees (en niet Jip, zoals tijdens de uitzending werd vermeld). En ’s middags was Rineke de winnares. Zij krijgen allebei een privé-rondleiding door de school met hun vader of moeder. We zullen na de voorjaarsvakantie contact met Mees en Rineke opnemen. Omdat de inzendingen van alle kinderen zo de moeite van het bekijken waard zijn, plaatsen we alle ingezonden foto’s in deze nieuwsbrief.

Bekijk hier alle ingezonden foto's
Publicatie: Schooladvies, en dan?

In deze tijd vinden de schooladviesgesprekken plaats op veel basisscholen. Welk advies krijgt uw kind? En wat gebeurt er daarna met zo’n advies? Afke Berendsen, onderwijsontwikkelaar en docent op het Houtkamp College, geeft in onderstaand artikel een praktijkvoorbeeld over hoe wij samenwerken met basisscholen in Doetinchem bij de advisering om de overstap van PO naar VO zo soepel mogelijk te maken.

Het artikel verscheen in januari jl. in het magazine van het SLO (Stichting Leerplan Ontwikkeling). Het SLO schreef samen met het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en zeven scholen de Handreiking Schooladvisering; een online brochure met informatie, tips en praktijkvoorbeelden.

Lees hier het artikel
Een kijkje in de breakoutrooms van onze collega’s

U gaf ons een kijkje hoe uw zoon of dochter de Open Dag beleefde. Natuurlijk gunnen we u ook graag een blik achter de schermen bij ons. Hieronder ziet u hoe collega’s en leerlingen van het Houtkamp College deelnamen aan de Open Dag.

Dit was onze Houtkampnieuwsbrief die volledig in het teken stond van de terugblik op de Open Dag. We hopen dat wij uw vragen nu grotendeels beantwoord hebben. Maar mocht u nog vragen hebben, schroom niet om deze te stellen. U kunt hiervoor een mail sturen naar info@houtkampcollege.nl. Voor meer informatie verwijzen we ook graag naar onze website www.houtkampcollege.nl. Tenslotte wensen we u veel succes bij het kiezen van een middelbare school voor uw zoon of dochter. Hij/zij is op het Houtkamp College van harte welkom!

Houtkamp College
Ruimzichtlaan 155
7001 KD Doetinchem

Volg het
Houtkamp College:

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Houtkamp College.

© 2021, Houtkamp College. Alle rechten voorbehouden.