Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief |
We groeien! |
|
Vorig jaar zijn we gestart met het Panora Lyceum. Met veel enthousiasme zijn we begonnen om ons onderwijs in thema's vorm te geven, tweetalig onderwijs op alle afdelingen te verzorgen, Wereldweken en finaleweken te organiseren en nog veel meer! Ondanks de beperkingen door Corona is erg veel gelukt. We zijn een bruisende en actieve school geworden met enthousiaste leerlingen en medewerkers! Dit schooljaar zijn we goed begonnen. Met veel nieuwe leerlingen en medewerkers zijn we gegroeid. We gaan door op de ingeslagen weg en hebben er erg veel zin in! Ik hoop dat jullie een prachtige zomer hebben gehad en met veel (goede) zin het nieuwe schooljaar starten. Ik wens iedereen toe dat het Panora Lyceum de plek is waar je kunt groeien, waar je gezien wordt, waar je ertoe doet en waar je jezelf kunt zijn. Ik wens iedereen een gelukkig en wereldwijs schooljaar toe! Paddy Harbers, rector |
|
|
Introductiedagen klas 1 |
|
Op woensdag 1 september begon de nieuwe schoolcarrière van onze brugklassers. Bijna 400 leerlingen verzamelden zich in de aula: ietwat gespannen, maar bruisend van energie. Daar kwam de mentor ze ophalen om aan de introductie te beginnen, want zo’n introductie is wel nodig: éérst elkaar, de school, de mentor, het rooster leren kennen en dán aan het werk. |
|
|
|
|
De leerlingen uit klas 2 zijn dit schooljaar begonnen met 3 introductiedagen. Dag 1 stond in het teken van vernieuwde kennismaking met de eigen klas en mentor. Er was aandacht voor groepsdynamiek, bijpraten en school/klas afspraken. Dag 2 was ook met eigen klas en eigen mentor, maar deze dag was er aandacht voor kunst/cultuur. Er is een start gemaakt met thema 1 (geloven) I believe in… Dag 3 was buiten de school, een halve dag samen met de klas diverse sport activiteiten bij Markant Outdoorcentrum. Bij alle activiteiten moest intensief worden samengewerkt. |
|
|
|
|
Kennismaken met onze onderwijsbegeleiders en onderwijsassistenten |
|
Op het Panora werken we samen. Samen gaan we op ontdekkingstocht naar de wereld om ons heen en leren we dat iedereen met zijn eigen unieke persoonlijkheid onderdeel uitmaakt van een bepaalde omgeving. De omgeving waar je als leerling op school het meest mee te maken hebt, is natuurlijk je klas. De klas is de plek waar de leerlingen het onderwijs volgen, maar is tegelijkertijd ook de plek voor onderwijsondersteuning. Het Panora werkt met zogenaamde inclusieve ondersteuning. Dit betekent dat onderwijsbegeleiders in de klas leerlingen komen ondersteunen en dat in principe geen leerling de klas verlaat. |
|
|
|
|
|
Thema "Aanpassen" leerjaar 1 |
|
Het eerste thema waar we mee aan de slag gaan is "Aanpassen". De leerlingen gaan op verschillende manier kijken naar hoe je je aan kunt passen aan nieuwe omstandigheden. Binnen ieder thema werken we aan vier verschillende opdrachten. Binnen deze opdrachten wordt vakoverstijgend gewerkt. Binnen het thema aanpassen zijn dit de volgende opdrachten. |
|
|
|
|
Thema "Geloven" leerjaar 2 |
|
In klas 2 starten we met het thema "Geloven". Binnen dit thema gaan we samen met de leerlingen kijken naar waar zij echt in geloven, en dat dit soms moeilijkheden geven, maar ook juist iets goeds kan opleveren. Hieronder de opdrachten waarmee ze binnen dit thema aan het werk gaan. |
|
|
|
|
|
|
Agenda |
|
21-09-2021 Ouderavond klas 2 |
23-09-2021 Ouderavond klas 1 |
16-10-2021 t/m 24-10-2021 Herfstvakantie |
08-11-2021 t/m 12-11-2021 Wereldweek |
09-11-2020 Roostervrije dag |
|
|
|
|
Contactgegevens
|
|
U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum. Het opgegeven e-mailadres is: Afmelden | Gegevens wijzigen |
© 2021, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden. |
|
|