Nieuwsbrief Panora Lyceum
Wil je vorige nieuwsbrieven teruglezen? Klik dan hier voor het archief
De jeugd van tegenwoordig!

Op dit moment vul ik mijn dagen met name met de voorbereidingen voor volgend schooljaar. Ook dit jaar hebben wij weer veel nieuwe aanmeldingen ontvangen. We zijn blij en trots dat leerlingen van heinde en verre kiezen voor onze school.

Dit betekent ook dat er veel vacatures zijn voor volgend jaar. We zoeken veel vakexperts met verschillende bevoegdheden. Ook hier zie je – gezien ons vakoverstijgende en vernieuwende onderwijsconcept – dat we voor sollicitanten een interessante school zijn en dat de Achterhoek een gebied is waar men zich wil vestigen.

We vragen de uiteindelijke kandidaten om een dag met ons mee te lopen en een schooldag op het Panora te ervaren.  Het is erg leuk en belangrijk om goed te luisteren naar hun beleving. Ook het gesprek en het contact met de leerlingen stimuleren we. We geven onze leerlingen invloed en een rol in het inwerkprogramma voor nieuwe medewerkers.

Ik krijg erg veel complimenten over de motivatie en het gedrag van onze leerlingen. Zij vertellen open en eerlijk over hun ervaringen op school en vertellen o.a. over onderwijs in thema’s, tweetalig onderwijs en het mentoraat. Ze doen het goed! Wat een mooie betrokkenheid!

Paddy Harbers, rector
Thema's 'Structuur' en 'Concurreren'

Momenteel zitten we in de afrondende fase van de thema’s ‘Structuur’ (klas 1) en ‘Concurreren’ (klas 2). Leerlingen werken aan de volgende eindopdrachten.

Highlights

De afgelopen periode op het Panora Lyceum stond weer bol van de hoogtepunten! We nemen jullie in deze nieuwsbrief in een vogelvlucht mee.

Volleybaltoernooi klas 2

Voor klas 2 stond een volleybaltoernooi gepland op 9 maart. Het was een gezellige en succesvolle middag. Klas 2J, 2L en 2P kwamen overtuigend als winnaars uit de bus!

klik hier voor de foto's
Little Victorians

Op 12 april werden onze TTO-leerlingen tijdens een interactieve Engelstalige workshop teruggezet naar de Victoriaanse tijd in Engeland waar allerlei misstanden aan de orde kwamen.
Unesco wereldweek

We hebben een inspirerende wereldweek achter de rug. De tweede wereldweek staat jaarlijks in het (Unesco)thema van intercultureel leren. Hierbij proberen we van een respectvolle interculturele dialoog, met aandacht voor de eigen identiteit, en voor de culturele, religieuze en etnische diversiteit op school en in de samenleving te stimuleren.

Startactiviteit klas 1: excursie Naturalis en Corpus

In het kader van de startactiviteit van periode 4 gingen de leerlingen van leerjaar 1 op excursie naar Naturalis én Corpus in Leiden! Jasper, Menzo en Fedde uit klas 1F vertellen erover: Op woensdag 20 april gingen we op excursie! We verzamelden om 7:00 uur op het schoolplein en om 7:30 uur vertrok onze bus richting Leiden. Het was een gezellige, maar ook best wel lange rit. Toen we bij Naturalis aankwamen, kregen we een inleiding met allerlei informatie in de theaterzaal.

"Boom goes the dynamite"

Op donderdag 21 april gingen alle tweedeklassers naar Schouwburg Amphion om de voorstelling “Boom goes the dynamite” te bezoeken.

Op maandag 20 juni mogen onze tweede klas leerlingen zelf optreden in het Amphion! Uiteraard worden de ouders hiervoor uitgenodigd, dus zet 20 juni alvast in de agenda,  want voor alle leerlingen zal dit een gloriemomentje worden.

Doetinchems voetbaltoernooi

Dinsdag 10 mei vond het Doetinchemse voetbaltoernooi leerjaar 1 plaats. Van elke school waren er zes jongens en zes meiden teams aanwezig om de eer van hun school te verdedigen. Uiteindelijk behaalde het Panora de meeste punten en ging onze school als kampioen met de beker naar huis!

De kampioenen!
Cricket Challenge

Op donderdag 12 mei vertrok een team van leerlingen uit verschillende TTO-klassen naar Apeldoorn om deel te nemen aan de Cricket Challenge, het kampioenschap van Noordoost-Nederland. Het team van het Panora Lyceum won daar de ‘Spirit of cricket team award’!

Klik hier voor de foto's

20-06-2022 t/m 23-06-2022
Meetweek
24-06-2022 t/m 29-06-2022
Finaleweek
30-06-2022 t/m 06-07-2022
Wereldweek
07-07-2022
Eindactiviteit leerlingen
08-07-2022
Lesvrije dag leerlingen
11-07-2022
Start zomervakantie

Panora Lyceum
Holterweg 121
7001 EK Doetinchem
Stuur een e-mail
Volg ons op

U ontvangt deze e-mail omdat u bent ingeschreven voor de nieuwsbrief van het Panora Lyceum.
Het opgegeven e-mailadres is:
Afmelden | Gegevens wijzigen
© 2022, Panora Lyceum. Alle rechten voorbehouden.